جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

استقلال در رؤیای قهرمانی

  • کد خبر: ۱۶۱۱۷۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
استقلال در رؤیای قهرمانی
امروز تکلیف ۲ تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی جام‌حذفی مشخص می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی از امروز با دو بازی آغاز می‌شود تا تکلیف دو تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی این تورنمنت مشخص شود. در یکی از این دیدارها، استقلال درحالی‌که بعد از شکست در دربی و سقوط به جایگاه سوم جدول، شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ ندارد، به‌نظر همه توانش را روی جام‌حذفی گذاشته است تا فصل را دست خالی به پایان نرساند. آن‌ها در این مرحله باید در خانه تیم دسته‌یکی پارس‌جنوبی جم به میدان بروند. در دیگر دیدار هم هوادار تهران، مهمان دیگر تیم دسته‌یکی این مرحله، یعنی استقلال ملاثانی، خواهد بود و باید مانند استقلال، برای بازی‌اش به خوزستان سفر کند.

آبی‌ها و جبران ناکامی شهرآورد در جام‌حذفی

استقلال بعد از شکست در دربی حالا با جدیت بیشتری به جام‌حذفی نگاه می‌کند، چراکه در این جام برخلاف لیگ‌برتر برای قهرمانی به اماواگر‌ها نیاز ندارد. پیروزی در جم یک گام دیگر آبی‌ها را به جام قهرمانی حذفی نزدیک‌تر خواهد کرد و کاملا طبیعی است تمرینات استقلال در روز‌های گذشته با جدیت دنبال شود. از تصاویر ریکاردو ساپینتو پیداست او اصلا تصور نمی‌کند که تیمش در جم بازی آسانی پیش‌رو دارد. به‌جز کوین یامگا که مصدوم است، استقلال با همه نفرات راهی جم می‌شود و شاید تغییرات در ترکیب استقلال برای بازی با پارس به‌نسبت دربی کم باشد.

جام‌حذفی جام شگفتی‌هاست و بار‌ها تیم‌های دسته‌اولی در جدال با تیم‌های لیگ‌برتری پیروز شده‌اند، به‌ویژه که تلاش می‌کنند با بازی فشرده و دفاعی و استفاده از ضدحملات، تیم‌های لیگ‌برتری را شکست دهند و این اتفاق بار‌ها در جام‌حذفی رخ داده است، هم در مسابقات فصل گذشته و هم در مسابقات امسال. حریف استقلال در این بازی، یعنی پارس‌جنوبی، در فاصله چند هفته تا پایان لیگ آزادگان در میانه جدول قرار دارد و نه خطر سقوط آن‌ها را تهدید می‌کند و نه فرصت صعود به لیگ‌برتر دارند.

پارسی‌ها در این اوضاع می‌خواهند در جام‌حذفی هنرنمایی کنند. استقلال با علم به این موضوع راهی جم می‌شود و از جدیت استقلال در تمرینات قبل از این دیدار پیداست که حریف را دست‌کم نمی‌گیرند و این خواسته مهم ریکاردو ساپینتو از شاگردانش است. استقلالی‌ها که در نیم‌فصل دوم روز‌های خوبی را پشت‌سر گذاشتند و تیمی آماده نشان داده‌اند، حالا فرصت دارند لغزششان در دربی و جداشدنشان از کورس رقابت قهرمانی لیگ را در جام‌حذفی جبران و هوادارانشان را در پایان فصل راضی کنند.

امید هوادار به تخصص الهامی در جام‌حذفی

هوادار بعد از شکست سنگین و شش‌گله مقابل استقلال در آزادی، در دیداری خانگی توانست گل‌گهر سیرجان را متوقف کند تا شاگردان ساکت الهامی از لحاظ روحی با گذر از روز‌های بحرانی بتوانند به سه هفته پایانی لیگ بیست‌ودوم امیدوار شوند و همچنین آماده گذر از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی شوند. آن‌ها امروز در خانه استقلال ملاثانی به‌مصاف حریف می‌روند و امیدوارند با عبور از این حریف دسته‌یکی، یک گام به کسب جام‌حذفی نزدیک‌تر شوند.

ساکت الهامی در سالیان گذشته نشان داده است مهارتی ویژه در کسب عنوان قهرمانی جام‌حذفی دارد و در سه دوره گذشته رقابت‌ها، در دو دوره توانسته است با تیم‌های تراکتور تبریز و نساجی مازندران فاتح رقابت‌ها شود. درحالی‌که هوادار در فصل گذشته از مرحله یک‌شانزدهم نهایی نتوانست خودش را به جمع شانزده تیم برتر برساند، شاگردان الهامی در جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها حضور دارند و برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی تلاش می‌کنند. البته ساکت الهامی، سرمربی و فریبرز گرامی، مدافع تیم هوادار که در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مس رفسنجان در کنار و داخل زمین کارت قرمز گرفتند و اخراج شدند، به‌دلیل محرومیت نمی‌توانند در فهرست دیدار پیش‌رو در جام‌حذفی برابر استقلال ملاثانی قرار بگیرند.

هوادار که با شکست‌دادن مس رفسنجان به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی صعود کرد، حالا باید در اهواز به‌مصاف حریفی سخت‌کوش برود. این بازی برای شاگردان الهامی آسان نخواهد بود، چراکه استقلال ملاثانی در لیگ‌یک نیز مقابل تیم‌های مدعی نتایج خوبی گرفته است و در خانه انگیزه‌های زیادی دارد. در صورت صعود هواداری‌ها به نیمه‌نهایی، آن‌ها برای نخستین‌بار حضور در این مرحله را تجربه خواهند کرد و یکی از رؤیا‌های این فصل هوادار می‌تواند محقق شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->